Det obegränsade rummet

Hur ser ett modernt skolbibliotek ut? Hur kombineras det traditionella med det digitala på ett inspirerande sätt?

Det tänker vi utforska!

Vi har valt att använda det obegränsade rummet som metafor. För att klara av skollagens och pedagogernas krav gäller det att bryta gränser och utforska nya områden.

Det finns flera uppenbara spänningsfält att belysa:

folkbibliotek – skolbibliotek

fysiska rum – digitala rum

fysisk närhet – digital närvaro

bibliotekariers kompetens – pedagogers kompetens

tryckta böcker – digitalt innehåll

Det finns säkert fler, kom gärna med förslag.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänna texter

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s